• Басты
  • Жол бойында көрсетілетін қызмет сапасы арттырылмақ

Жол бойында көрсетілетін қызмет сапасы арттырылмақ

6 Сәуір, 2021 13:28

Бүгін үкімет отырысында ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Бейбіт Атамқұлов республикалық маңызды жолдарды жөндеуден өткізу, жергілікті және ақылы жолдарды дамыту туралы айтып берді, деп хабарлады Strategy2050.kz тілшісі.

ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Бейбіт Атамқұловтың сөзінше, тиімді жол-көлік инфрақұрылымы - бұл Қазақстан экономикасын дамытудың алғышарты. Бәсекеге қабілетті көлік инфрақұрылымын құру мақсатында елбасының және мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес, министрлік қызмет көрсету деңгейі мен транзиттік маршруттардың жылдамдығын арттыруға бағытталған жаңа инфрақұрылымдық жобаларды іске асыруды жалғастырмақ.

«Нұр Отан» партиясының сайлауалды бағдарламасында Үкімет 2025 жылға дейінгі жол-көлік инфрақұрылымын дамытудың басым міндеттерін айқындады. Министрдің айтуынша, осы жылдан бастап барлық күш пен ресурстар осы міндеттерді жүзеге асыруға бағытталмақ.

«Бүгінде Қазақстан Республикасындағы жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарының ұзындығы 96 мың км құрайды, оның ішінде республикалық желі 25 мың км құрайды. 2021 жылдан 2025 жылға дейінгі аралықта жол саласында біз республикалық желінің 12 мың шақырым жолын салуды және қайта жөндеуді жоспарлап отырмыз. Жыл сайын 200 мың адам жұмыспен қамтылатын болады», - деді министр.

2020 жылға дейін республикалық желінің 13 мың км автомобиль жолдары қайта жаңартылған. Биыл жол құрылысы жұмыстары республикалық желінің 4,7 мың шақырымын қамтыған. 3,6 мың шақырымның құрылысы мен қайта жаңарту жұмыстары жүргізілуде. Жыл соңына дейін пайдалануға беру жоспарланған - 2,2 мың км, 1,2 мың км ашық трафик. Ал, күрделі және орташа жөндеу жұмыстары 1,1 мың шақырымды қамтыды.

15 жолға қатысты жоба жүзеге асырылуда

Министрдің сөзінше, бүгінде 15 жол жобасы жүзеге асырылып жатыр.

«Жыл соңына дейін біз 768 шақырымға созылған Талдықорған-Өскемен уческесін қайта құруды аяқтауды жоспарлап отырмыз. Бұл Орталық Азия республикаларын Ресей Федерациясының Шығыс Сібірімен, сондай-ақ Қазақстанның оңтүстік аймақтарын шығысымен байланыстыратын халықаралық транзиттік дәліз болмақ», - деді Бейбіт Атамқұлов.

Оның пайымынша, бұл жолдың Алакөл көлінің туристік кластерін дамыту үшін де маңызы зор.

Сонымен қоса, министр елорданы басқа аймақтармен байланыстыратын 4 жолақты автокөлік жолдарының құрылысы жалғасатынын атап өтті. Әзірге Көкшетау, Павлодар және Қарағанды ​​бағытындағы жодар аяқталған. Қазіргі уақытта Қарағандыдан Қапшағайға дейінгі учаскеде құрылыс жұмыстары жүріп жатыр.

Жыл соңына дейін Балқашқа және келесі жылы Қапшағайға дейінгі учаскені пайдалануға беріледі, осылайша Орталық-Оңтүстік дәлізін қайта құру аяқталмақ.

Қайта жөндеу басталар алдында жолдың нашарлығына байланысты, Ақтөбе, Атырау және Ақтау қалалары арасындағы көлік қатынасы Орал қаласы арқылы жүргізілді. Қазіргі уақытта барлық жолдың бойында құрылыс жұмыстары жүріп жатыр.

«Биыл біз Қандағаш-Мақат учаскесін аяқтаймыз және келесі жылы пайдалануға берумен дәліздің бүкіл ұзындығы бойынша трафиктің ашылуын қамтамасыз етеміз», - деді министр.

Қазіргі уақытта Түркістан мен Жамбыл облыстарынан және көршілес республикалардан орталық бағытындағы көлік ағыны Алматы арқылы 250 шақырымға асып кетуге мәжбүр болып отыр. Мерке - Бурылбайтал автомобиль жолының әлеуметтік маңызы бар және ол Орталық Азия елдерінен транзитке әсер етеді. Биылғы жылы министрлік негізгі жұмысты аяқтап, саяхатты қамтамасыз етуді жоспарлап отыр. Қазан айында Шамалған станциясындағы теміржол өткелінде көлік айырбасының құрылысы аяқталады, бұл теміржолмен қиылыста қауіпсіздікті арттырады.

Жол жөндеу жабдықтарымен қамтылуы

Министрдің сөзінше, ағымдағы жылдың тапсырмаларын орындау үшін 18 миллион тонна қиыршық тас, 120 мың м3 темірбетон бұйымдары, 1 миллион 300 мың тонна битум қажет. Қазіргі уақытта қиыршық тас пен темірбетон бұйымдарының, сондай-ақ 325 мың тонна битумның қажеттілігі толығымен дайын болды. Жыл сайын, құрылыс маусымы кезінде битумның жетіспеушілігі және бағаның өсуі байқалуда.

«Қазіргі уақытта біз Энергетика министрлігімен бірге битумды уақытында жеткізу және бағаның өсуіне жол бермеу мәселесін пысықтап жатырмыз», - деді министр.

Жалпы, құрылыс маусымында 20 мың дана жол-құрылыс техникасы мен көлік құралдары, 81 асфальтбетон зауыты, 79 ұсату және елеу жабдықтарымен қамтылады.

Ілеспе салаларды ескере отырып, жол құрылысы жұмыстарына шамамен 200 мың адам тартылмақ.

Министрдің айтуынша, оңтүстік аймақтарда құрылыс жұмыстары басталды, күн жылығаннан кейін барлық нысандарда жұмыс басталады.

«2025 жылға дейін бүкіл республикалық желіні қайта құруды қамту үшін біз жалпы ұзындығы 4,3 мың км болатын жаңа жобаларды жүйелі түрде бастаймыз. Сондай-ақ, 2021-2025 жылдар аралығында 10 мың км жөнделеді», - деді Бейбіт Атамқұлов.

4 жаңа жол жобасы іске аспақ

Осы жылдың аяғына дейін министрлік жалпы ұзындығы 607 км болатын 4 жаңа жол жобасын іске асыруды басталады. Ол:

1) Қызылорда-Жезқазған автомобиль жолын қайта құру

2) Түркістанның Шығыс айналма жолының құрылысы

3) Шымкенттің Оңтүстік-Батыс айналма жолының құрылысы

4) Сарыағаш айналма жолының құрылысы

Мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес, министрлік 2025 жылға дейін барлық жолдарды Ұлттық стандартқа сәйкес келетін жол бойындағы қызметтермен қамтамасыз етіледі. Жол бойындағы қызмет көрсету нысандарына қойылатын талаптар бекітілген, оларды «Қазавтожол» ұлттық компаниясы әзірлеп жатыр.

«Жыл сайын өңірлерде жергілікті атқарушы органдармен және «Атамекен» палатасымен бірлесе қызметтердің толық спектрін ұсынатын жаңа заманауи нысандар салынады. Біз қолданыстағы нысандарды халықаралық стандарттардың талаптарына сәйкестендіреміз», - деп толықтырды министр.

Министрліктің мәліметінше, бүгінгі күні республикалық желі бойында 1854 қызмет көрсету нысаны бар, оның 1070-і стандарттардың талаптарына сәйкес келеді. Жыл соңына дейін 125 қондырғы нысандар салынады, оның ішінде зәкірлік инвесторлар есебінен санитарлық-тұрмыстық жабдықтар мен тамақтану пункттері бар 38 жанармай құю станциясы, 87 бірлік жеке санитарлық-гигиеналық қондырғылар салынады.

«Нормативтік талаптарға сәйкес келетін нысандардың үлесі биыл 66% -ға дейін көбейтіледі», - деді министр.

2025 жылға дейін бүкіл желіні қамту үшін 400-ден астам заманауи нысандар қосымша салынып, жол бойындағы барлық қызмет көрсету нысандары стандарттарға сәйкес болады. Қоғамда жол бойындағы қызмет көрсету нысандарының берілуі мен жай-күйі кеңінен талқыланады.

«Мемлекет басшысы атап өткендей, «біз қызмет көрсету деңгейі мен транзиттік маршруттардың жылдамдығын арттыруға бағытталған жаңа инфрақұрылымдық жобаларды іске асыруды жалғастырамыз». Біз заманауи жолдар салып жатырмыз, жол бойындағы қызметті дамыту үшін жергілікті атқарушы органдар мен бизнес қауымдастықтың бірлескен іс-әрекеттері қажет», - деп түсіндірді министр.

Осыған байланысты облыстық әкімдіктер мен «Атамекен» палатасы бұл жұмысқа белсенді қатысуы керек.

Жаңа автожолдар кешендерін салуда Ақтөбе, Алматы және Қарағанды ​​облыстары оң нәтижелер көрсетуде.

Солтүстік Қазақстан және Маңғыстау облыстарының әкімдіктері қолданыстағы қызмет көрсету нысандарын нормативтік талаптарға сәйкестендіру бойынша жұмысты күшейтуі керек екенін еске салды.

«Қайта жаңартылған жолдарды нормативті ұстау үшін ақы енгізілуде, ол техникалық қызмет көрсету шығындарын толығымен жабады және республикалық бюджетке жүктемені азайтады», - деді министр.

Оның сөзінше, ақылы учаскелер заманауи қауіпсіздік талаптарына және пайдаланушылар үшін қолайлы жағдайларға жауап береді. Наурызда 5,8 мың шақырымға ақы алу жүйесі коммерциялық пайдалануға енгізілді. Жыл соңына дейін жоспарланған төлемдер 25,6 млрд теңгені құрайды. Қалған 5,2 мың км-де қайта жаңарту жұмыстары аяқталғандықтан, төлемді 2024 жылдың соңына дейін енгізу жоспарланып отыр.

Жергілікті жолдарды дамыту

Оның сөзінше, жергілікті жолдар желісінің дамуы үлкен маңызға ие. Елбасы атап өткендей, «біз негізгі жолдар туралы, яғни аймақішілік және аймақтық жолдар туралы ойлауды жалғастыруымыз керек». Жергілікті маңызы бар автомобиль жолдарының ұзындығы - 71 мың км. Өткен жылдардағы жұмыстардың арқасында жергілікті желі ұзындығының 75%-ы стандартты күйге жеткізілді.

Бүгінгі күні өңірлер контекстінде облыстық және аудандық маңызы бар автомобиль жолдарының жағдайы біркелкі емес. Жол желісі жағдайының ең төменгі көрсеткіштері Батыс Қазақстан, Атырау және Ақтөбе облыстарында байқалады. Маңғыстау, Жамбыл, Павлодар, Шығыс Қазақстан, Алматы, Қарағанды ​​және Түркістан облыстарының жолдар желісінің жағдайын жақсарту және паритетті қаржыландыру қағидатын сақтау бойынша жұмысын атап өтті. Биыл жергілікті желіні дамытуға 119 миллиард теңге қарастырылған. Бөлінген қаражат есебінен жолдарды жөндеу жұмыстарының барлық түрлері шамамен 1,3 мың шақырымды құрайды.

«2025 жылға дейін барлық жұмыс түрлерімен стандартты күйде 27 мың км жол ұзындығын жабу жоспарланған. Өткен жылы республикалық және жергілікті желінің жол жөндеу нысандарында 810 заң бұзушылық болды. Жұмыс нәтижелері белгілі оң нәтижелерді көрсетті, атап айтқанда мердігерлер мен техникалық қадағалау мамандары материалдардың сапасына және технологияны ұстануға барынша назар аудара бастады», - деді министр.

Биыл сапа сараптамасы республикалық және жергілікті желідегі жол-құрылыс жұмыстарын толық қамтиды. Республикалық желінің 18 мың шақырымына зерттеу жүргізіліп, оның нәтижелері бойынша жөндеу шаралары кешені жасалмақ.

Барлық жаңалықтар