• Басты
  • «Тәуелсiздiк ұрпақтары» және «Профнавигация» жобаларының ерекшеліктері мен мүмкіндіктері

«Тәуелсiздiк ұрпақтары» және «Профнавигация» жобаларының ерекшеліктері мен мүмкіндіктері

12 Мамыр, 2021 13:14

Бүгiн Орталық коммуникациялар қызметiнде «Тәуелсiздiк ұрпақтары» және «Профнавигация» жобаларының таныстырылымы өттi. Аталмыш жобалардың ерекшеліктері мен мүмкіндіктері туралы Strategy2050.kz тілшісінің материалында.

Жиынға қатысқан ҚР АҚДМ жастар және отбасы iстерi комитетiнiң төрағасы Шахмардан Байманов өткен жылы жастарды қолдаудың 2021-2025 жылдарға арналған кешендi жоспары бекiтiлгенiн, оған "Тәуелсiздiк ұрпақтары" және "Кәсiби тану" жобалары кiргенiн атап өттi.

«Жобалар бiздiң елiмiз үшiн өте маңызды және қазiргi уақытта жобаның дамуы мен кеңеюiне байланысты iс-шаралар жүргiзiлуде. Осы жобаны iске асыруға 6 серiктес жұмылдырылды, синергияда үлкен нәтижелерге қол жеткiзу және көбiрек қамту үшiн әртүрлi ұйымдардың барлық күш-жiгерiн тарту және бiрiктiру мүмкiн болды», - дедi ол.

Ұйымдастырушылардың хабарлауынша, 14 облысты, Нұр-Сұлтан, Алматы және Шымкент қалаларын қамтитын «Тәуелсiздiк Ұрпақтары» жобасының мақсаты - Қазақстан Республикасының Тәуелсiздiк жылдарында табысқа қол жеткiзген жас қазақстандықтардың табысын насихаттау. Жоба аясында барлық өңiрден ең қызықты және шабыттандыратын табысқа жеткен жастардың оқиғалары жиналады. Олар мемлекеттiк бастамаларды iлгерiлетуге және iске асыруға, Қазақстан өңiрлерiндегi мектеп, колледж және ЖОО оқушылары арасында мотивациялық коучинг-курстарға қатысатын болады. Сондай-ақ, жастар арасында табысқа жету және шығармашылық дамытуды қалыптастыру мақсатында 30 бейнеролик түсiрiлмек.

Ал, «Азаматтық және құқықтық бастамаларды дамыту» ҚҚ өкiлi Ернар Джакашев жастардың, яғни тәуелсiздiк жылдары дүниеге келгендер ел болашағына қосар үлесi зор екенiн атап өттi.

«Қазақстанда жастар ел халқының жалпы санының 20,2% - ын құрайды, соған қарамастан, олар бүгiнде қолдау мен дамытуды қажет ететiн ел болашағының стратегиялық ресурсы болып табылады», - дедi ол.

Cонымен бiрге, ол аталмыш жоба шеңберiнде Қазақстанның барлық өңiрлерiнен 500 жас адамның ең қызықты және шабыттандыратын табыс тарихы жиналатынын тiлге тиек еттi. Жобаны iске асыру барысында жастардың ең белсендi өкiлдерiнiң пулы құрылады, олар онлайн коучинг-тренингтерге, мемлекеттiк бастамаларды iлгерiлетуге және iске асыруға, Қазақстан өңiрлерiндегi мектептер, колледждер мен ЖОО оқушылары арасында мотивациялық коучинг-курстарға қатысады.

Бұдан бөлек, Ернар Джакашев «Профнавигация» жобасының мақсатына тоқталып өттi. Оның айтуынша, жобаның мақсаты - қазiргi заманғы сұранысқа ие мамандықтардың дағдылары мен құзыреттерiн дамыту.

«Аталған жобаны iске асыру шеңберiнде экономиканың жетекшi салаларының мамандарымен және Қазақстанның және шетел университеттерiнiң жетекшi жоғары оқу орындарының түлектерiмен онлайн-кездесулер ұйымдастыру және өткiзу, жоғары сынып оқушылары үшiн оқыту онлайн-тренингтерiн ұйымдастыру және өткiзу, мамандық таңдау мәселелерiне арналған бейнероликтер шығару және бiлiктi психологтарды тарта отырып, мамандық таңдау бойынша онлайн-режимде орта мектептердiң жоғары сынып оқушыларын психологиялық диагностикалау мен тестiлеудi ұйымдастыру және өткiзу жоспарлануда», - дедi ол.

Сонымен қоса, BTS Education және «Қазақстанның жаңа кәсiптерi мен құзыреттерiнiң атласы» жобасының жетекшiсi Саясат Нұрбек BTS Education «Профнавигация» жобасы аясында «Азаматтық және құқықтық бастамаларды дамыту» ҚҚ серiктесi екенiн еске салды. Осылайша, қазiргi уақытта «Қазақстанның жаңа кәсiптерi мен құзыреттерiнiң атласы» платформасы мен «EduNavigator» кәсiптiк бағдар беру платформасының көмегiмен жоғары сынып оқушыларының өз болашақ мамандығын таңдауға тамаша мүмкiндiгi барын, осыған байланысты "Қазақстанның жаңа кәсiптерi мен құзыреттерiнiң атласы" жобасы және "EduNavigator"платформасы туралы ақпаратпен бөлiстi.

«Жаңа кәсiптер мен құзыреттер атласы – бұл еңбек нарығын сындарлы түрде өзгертетiн негiзгi трендтердi терең талдаумен, алдағы 5-10 жылға арналған ұлттық экономиканың перспективалы салалары мен кәсiптерiнiң болжамды картасы», - дедi Саясат Нұрбек.

Оның айтуынша, ҚР үкiметi айқындаған экономиканың 9 саласының атластары құрылған. Атап айтқанда, Тау-кен металлургия кешенi, Мұнай-газ саласы, ауыл шаруашылығы, көлiк және логистика, машина жасау, АКТ, энергетика, туризм және құрылыс. Атласты әзiрлеу аясында 2 мыңнан астам салалық сарапшылар, негiзгi бейiндi министрлiктердiң, iрi салалық қауымдастықтардың басшылары, отандық өнеркәсiптiк компаниялардың топ-менеджерлерi мен тәжiрибелi қызметкерлерi, бiлiм беру жүйесiнiң барлық деңгейлерiнiң өкiлдерi қамтылды.

«9 басым сала бойынша 463 мамандық егжей-тегжейлi сипатталған, оның iшiнде 239 жаңа, 95 трансформацияланатын, 129 жоғалып бара жатқан мамандық. Атластың қазақ, орыс және ағылшын тiлдерiндегi барлық материалдары ҚР ЕХӘҚМ мемлекеттiк порталында көпшiлiкке қолжетiмдi www.enbek.kz/atlas», - деп толықтырды BTS Education және «Қазақстанның жаңа кәсiптерi мен құзыреттерiнiң атласы» жобасының жетекшiсi.

Сонымен қоса, ол атлас мемлекет, бизнес және халық тарапынан түрлi стейкхолдерлердiң кеңiнен қолдалынып жатқанын атап өттi.

«Атлас - бұл жаппай, қарапайым және қолданбалы кәсiптiк бағдарлау құралы, ол бүкiл халыққа еңбек нарығын дамыту перспективалары, сұранысқа ие кәсiптер мен дағдылар туралы қол жетiмдi ақпарат бередi. Ол оқушыларға, талапкерлерге, ата-аналарға болашақта жұмыссыздар мен нәтижесiз жұмыспен қамтылғандардың қатарын толтырмай, нақты және ұзақ мерзiмдi перспективаға ие болатын мамандықты ақпараттандырылған таңдау жасауға көмектеседi», - дедi ол.

Сонымен қатар, Атлас нәтижелерi бойынша EduNavigator.kz кәсiби бағдарлау сервисi әзiрленгенiн, бұл ғылыми сынақтан өткен құралдар мен өзектi дерекқорлар университеттер, мамандықтар, Бос орындар, Еңбек нарығының деректерi негiзiнде кәсiби даму мен бiлiм берудiң жеке траекториясын саналы түрде жоспарлауға мүмкiндiк беретiнiн тiлге тиек еттi.

Оның айтуынша, Атлас нәтижелерi Қазақстан Республикасының ұлттық кәсiптер сыныптауышын жаңарту үшiн, сондай-ақ экономиканың негiзгi салалары бойынша кәсiби стандарттарды жаңарту үшiн қолданылады. Сонымен бiрге, Атлас бiлiм беру бағдарламаларын өзектендiру және жоғары бiлiм, ТжКБ, сондай-ақ кәсiби және қосымша бiлiм беру үшiн жаңа бағдарламаларды әзiрлеу негiзi екенiн де атап өттi. Әрбiр сала бойынша «Жаңа мамандықтарды оқшаулау бағдарламалары» әзiрлендi.

Оның пiкiрiнше, Атлас - бұл Аймақтық экономика үшiн кадрларды даярлау туралы сұранысты жұмыс берушiлермен келiсудiң ыңғайлы құралы.

«Қазiргi уақытта Павлодар облысының өңiрлiк атласының пилоттық жобасы iске асырылуда. Жұмыс берушiлерге сауалнама жүргiзу арқылы жергiлiктi еңбек нарығына талдау жүргiзiледi, форсайт-сессиялар өткiзiлдi, салалық бiлiктiлiк шеңберiнiң өңiрлiк моделi (СБШ) жобаланды. Өңiрлiк бiлiктiлiк моделiнiң мақсаты-өмiр бойы үздiксiз оқыту және жергiлiктi еңбек нарығын түсiну арқылы өңiрдiң әрбiр тұрғынының кәсiби өзiн-өзi танытуы үшiн жағдай жасау», - дедi Саясат Нұрбек.

Бұдан бөлек, «Bolashaq» Қауымдастығы атқарушы директорының орынбасары Алишер Дунгенин де қауымдастықтың «Профнавигация» және «Тәуелсiздiк ұрпақтары» жобалары аясында «Азаматтық және құқықтық бастамаларды дамыту» қоғамдық қорының серiктесi екенiн атап өттi.

«Осы жобаларды iске асыру барысында "Азаматтық және құқықтық бастамаларды дамыту" ҚҚ-мен ынтымақтастық "Bolashaq" Қауымдастығы үшiн өте маңызды. Себебi, "Bolashaq" Қауымдастығы 2019 жылдан бастап оқушыларды кәсiптiк бағдарлау бойынша "Бiздiң бiлiмiмiз – бiздiң елiмiзге" жобасын iске асыруда. Сондай-ақ, өткен маусымда қауымдастық "Bolashaq Books", "Жастар және инновациялар" жобаларын табысты iске асырды және осы маусымда бiз бұл жобаларды жоғары деңгейде iске асыруға тырысамыз», - дедi ол.

Қазiргi уақытта, оның сөзiнше, "Профнавигация" жобасы аясында 6 серiктестiк келiсiмшарт жасалған. 13 облыста жалпы 15 535 орта мектептiң жоғары сынып оқушыларын қамтитын 63 тренинг өткiзiлген.

Сондай-ақ, "Профнавигация" жобасы аясында оқушылар үшiн 5 бағыт бойынша тренингтер өткiзiлдi:

- Кәсiби бағдар және мансаптық траекторияны құру;

- Эмоционалды интеллект;

- Жобалық ойлау;

- Тиiмдi коммуникациялар. Шешендiк өнер;

- Командалық жұмыс. Экологиялық ойлау.

«Тренингтер аясында жоғары сынып оқушылары International Academy of Emotional Intelligence жаттықтырушыларының қолдауымен болашақтың өзектi мамандықтары туралы ақпарат алады, Тиiмдi коммуникациялар құруды үйренедi және кәсiби бағдар беру үшiн мақсаттар мен мiндеттер қояды. Жобаны жүзеге асыруға бағытталған жұмыс жалғасуда және жақын арада бiз жоғары сынып оқушыларының жетiстiктерi арқылы жобаның нәтижелерiн көретiнiмiзге сенiмдiмiн», - дедi ол.

Барлық жаңалықтар